Ekonomi

Arzum’un 2022 net karı 40,6 milyon TL

Arzum Elektrikli Ev Aletleri 2022 yılı mali sonuçlarını açıkladı. 2022 yılını 40,6 milyon TL net kârla kapatan Arzum, toplam satış gelirini 1,5 milyar TL’ye taşıdı.

 

Arzum Elektrikli Ev Aletleri 2022 yıl sonunda 40,6 milyon TL net kâr elde etti. Yıl genelinde 1,5 milyar TL satış geliri elde eden Arzum’un esas faaliyet kârı yüzde 68,4 artarak 158,5 milyon TL oldu. 170,9 milyon TL FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi kâr) ile Arzum’un özkaynakları 200 milyon TL’yi aştı.

“2022 yılında kararlılıkla yolumuza devam ettik ve reel büyümemizi sürdürdük”

Arzum’un 2022 mali performansının değerlendirilmesi Arzum İcra Kurulu Başkanı Arda Altınok, “Pandeminin etkilerinin azaldığı 2022 yılında dünyamız birçok siyasi, askeri, üretim, hammadde ve enerji kriziyle uğraşmak zorunda kaldı. Ukrayna-Rusya savaşı orta ülke istikrarını yeniden şekillendirirken, yaşanan elektrik, arz, hammadde ve çip krizi sonucunda yükselen fiyatlar tüm ekonomileri ve departmanları yeni ve eşit derecede güçlü bir sınava tabi tuttu. Dünyada bu gelişmeler olurken ülkemizde de artan enflasyon, döviz kurları, hammadde fiyatları ve personel maliyetleri ile üreticiler yoğun çaba sarf etti. Küçük Ev Aletleri bölümü hayatın devamlılığı için gerekli bölümlerin ortasında yer alarak istikrarını ve gücünü korumayı başarmıştır. Finansmana erişimin zorlaştığı bu dönemde, 55 yılı aşan güçlü geçmişimiz, çevik yapımız ve alternatif finansmana erişim yolları üretebilme yeteneğimiz sayesinde Türkiye ve dünyadaki güçlü yılı büyük bir başarıyla kapattık. tahvil izinleri ve aktif riski yönetme becerimiz ile. 2022 yılında kararlılıkla yolumuza devam ederek reel büyümemizi sürdürdük. 2022 yılında stratejimizin temelinde oluşturduğumuz sürdürülebilir büyümeyi yakaladık ve net satışlarımızı artırdık” dedi.

 

“Sektörde iç pazarın önemli oyuncularından biriyiz”

2022 yılında iç piyasada oldukça güçlü satış rakamlarına ulaştıklarını vurgulayan, Arda Altınok, “Güçlü rekabet koşulları ile yerli ve yabancı birçok oyuncunun içinde bulunduğu iç pazarda satışlarımızı önemli ölçüde artırdık ve adet bazında %10,8 pay ile ikinci marka olduk ve ilk 6 markanın ortasındayız. ciro bazında en yüksek pazar payına sahip. Yurtiçi satıştaki başarımız, günün trendlerini çok iyi okuyup kullanıcı ihtiyaç ve beklentilerine yeni teknoloji, hizmet ve ürünlerle cevap vermemizde yatmaktadır. Bu doğrultuda 2022 yılında 71 yeni eseri kullanıcılarımızla buluşturduk. 2022 yılında departmana yeni bir yön veren sıcak hava fritöz akımına yeni kreasyonlarımız Arzum Airtasty Sıcak Hava Fritözleri ile eşlik ettik. Fritöz hem kesim hem de Arzum için gerçek bir fırsat oldu ve 20.000 adet civarında çok güçlü satış rakamlarına ulaştık. Airtasty, 2022 yılında en çok satan işlerimiz arasına girdi” dedi.

 

“İhracat pazarımız ve satış yaptığımız ülke sayımız her yıl artıyor”

Satışlarının yaklaşık yüzde 11’ini yurt dışı satışlardan elde ettiklerinin altını çizen, Arda Altınok, “Gıda hazırlama, pişirme ve kızartma, sıcak içecek hazırlama, temizlik, kişisel bakım ve ütüleme olmak üzere 6 kategoride 650 çalışma ile tasarım ve inovasyon odaklı geliştirdiğimiz teknolojik çalışmalarımızla dünya çapında milyonlarca insana ulaşıyoruz. Arzum olarak yurt dışı odağımızı 2022 yılında da sürdürdük. Önümüzdeki yıllarda da dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerlemeye, ürün çeşitliliğimizle farklı coğrafyalardaki tüketicilere hitap etmemizi sağlayacak adımlar atmaya devam edeceğiz, gelecek beklentilerine de değindi.

 

“ABD’de şirket kurduk”

Altı yıl önce belirlediğimiz küresel stratejimiz doğrultusunda ciddi adımlar attık ve özellikle hedef pazarlarda önemli ivmeler yakaladık” dedi. Arda Altınok,sözlerini şöyle sürdürdü: “Global hedeflerimize ivme kazandırmak ve ABD pazarındaki mevcut operasyonlarımızı daha da genişletmek için fizibilite çalışmalarımızı hızla tamamlayarak 2022 Kasım ayı itibari ile ABD’de şirket kurduk. %100 iştirak olarak Türkiye’de başarıyla yürüttüğümüz iş modelini yurt dışına da taşıyacağız” dedi.

 

2022 yılı insan kaynakları açısından da güçlü bir yatırım yılı oldu.

2022 yılının Arzum için insan kaynakları açısından da güçlü bir yatırım yılı olduğuna dikkat çeken,   Arda Altınok, “Küresel hedeflerimiz ve büyüme stratejilerimiz doğrultusunda yönetim kadromuzu yeni ve güçlü bir şekilde yeniden yapılandırdık. Dünyada pek çok başarılı örneği bulunan CO-CEO sistemine geçtik. Bu sistemle bir yılın ortasında Arzum’un üst düzey üç yöneticisi Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı üstlenecek. Yeni sistemin Arzum’un küreselleşme ve sürdürülebilir büyüme hedeflerine büyük katkı sağlayacağına inanıyoruz. Şirketimizin her alanında insan kaynağı yatırımlarımıza devam ettik. İnsan kaynaklarında kadına ağırlık verdik ve Arzum’da kadın çalışan oranımızı yüzde 45’e çıkardık. Ancak gururla söylemek isterim ki Arzum’da yönetim kurulunda kadın üye oranı yüzde 33. Arzum olarak Borsa İstanbul A.Ş. Şirketimiz tarafından yapılan analizler sonucunda hesaplanan ve toplumsal cinsiyet eşitliğine önem veren şirketlerin yer aldığı “Kadın Dostu Şirketler Hisse Senedi Endeksi”ne dahil olduk. Ayrıca Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Politikamızı hayata geçirerek kadın çalışan oranımızın 2030 yılına kadar %30’un altına düşmeyeceğini ve bu oranı her zaman %50”.

 

“2023 yılında dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyeceğiz”

Arzum’un 2023 hedeflerine değinen, Arda Altınok; “Önümüzdeki yıllarda hedeflerimizin merkezinde; istikrarlı, sürdürülebilir reel büyümeyi alarak bu büyük pastadaki payımızı artırmayı hedefliyoruz. 2023 yılında küresel satışlardaki büyümemizi sürdürmeyi, Ar-Ge, tasarım ve inovasyon odağımızı korumayı, e-ticaret ve dijitalleşme yatırımlarımızı sürdürmeyi ve tüketicilerimizle aramızdaki bağı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. 55 yılı aşkın tecrübe, farklı kategorilerdeki istikrarlı çalışma portföyü, çoklu ve yaygın satış kanalları, güçlü inovasyon kültürü, çevik ürün geliştirme ve Ar-Ge faaliyetleri ve istikrarlı finansal istikrardan oluşan güçlü iş modelimizi sürdürmeye devam edeceğiz. Farklı piyasa koşullarında performans. Yenilikçi uygulama ve çalışmalarımızla departmanda fark yaratmaya devam edeceğiz. Küçük Ev Aletlerinde adet bazında liderliğimizi sürdürmek en değerli hedeflerimizden biridir. 2023, finansman maliyetlerini daha da başarılı, kârlılık ve verimlilik odaklı yönettiğimiz bir dönem olacak. Kullanıcılarımızın beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda yeni çalışmalar geliştirerek fırsatları değerlendirmeye, sunduğumuz yenilik ve farklılıklarla sektöre yön vermeye devam edeceğiz. Tüm hedeflerimizde başarıya ulaşmak için dijitalleşme yolculuğumuz tüm hızıyla devam edecektir. SAP–ERP geçişi ile 2023 dijital dönüşüm yatırımlarımıza hız kazandıracağız” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu